Awaria w centrali alarmowej SATEL Integra lub Perfecta - co oznacza, jak ją skasować i wyciszyć.
Systemy alarmowe SATEL, takie jak Integra i Perfecta, należą do najczęściej instalowanych central w domach i firmach. Ich dużą zaletą jest to, że same informują użytkownika o problemach technicznych – czyli tzw. awariach. W tym artykule wyjaśniamy, jak rozpoznać sygnał awarii, jak ją wyciszyć oraz jak skasować komunikat, gdy usterka została już usunięta.
Jak sygnalizowana jest awaria na manipulatorze SATEL?
Kiedy w systemie alarmowym wystąpi awaria (np. brak zasilania 230 V, rozładowany akumulator, brak akumulatora, awaria akumulatora, uszkodzona linia, problem z komunikacją GSM, niski stan konta sim itp.), centrala sygnalizuje to na kilka sposobów:
Na manipulatorze LCD (PRF-LCD):
-
Miga pomarańczowa dioda.
-
Manipulator może wydawać przerywany dźwięk (pikanie) co kilka sekund.
Na manipulatorze LED:
-
Dioda „AWARIA” świeci lub miga.
-
Również towarzyszy temu sygnał dźwiękowy.
Jak skasować awarię w systemie SATEL Integra lub Perfecta?
Kasowanie awarii nie polega tylko na jej "ukryciu" - trzeba najpierw usunąć przyczynę.
UWAGA: TRWAJĄCYCH AWARII NIE DA SIĘ SKASOWAĆ I WYCISZYĆ
Najczęstsze awarie to:
-
brak zasilania sieciowego (sprawdzić bezpiecznik i zasilacz),
-
słaby akumulator (wymaga wymiany),
-
utrata łączności GSM / ETHM,
-
awaria czujnika, sabotaż czujki, sabotaż sygnalizatora lub sabotaż obudowy.
- brak środków na karcie SIM jeżeli jest na doładowanie.
- błąd wysyłania sms. Brak środków na karcie SIM lub skończył się okres ważności karty sim (prepaid)
- Awaria stacji monitorującej (brak połączenia z agencją ochrony). Problem u agencji ochrony lub Brak środków na karcie SIM lub skończył się okres ważności karty sim (prepaid)
- Błąd modułu GSM (zawieszony moduł GSM, należy odłączyć centralę od zasilania i akumulatora i włączyć ponownie)
UWAGA: PO USUNIĘCIU LUB USTANIU PRZYCZYNY AWARII, BĘDZIE MOŻNA JĄ SKASOWAĆ
Jeśli chcesz ręcznie sprawdzić lub skasować status awarii:
W centrali SATEL Integra:
-
Wejdź w tryb użytkownika:
kod użytkownika→[MENU](lub[*]) -
Wybierz "AWARIE" lub "Pamięć awarii".
-
Przejrzyj listę i potwierdź komunikaty.
-
Jeśli usterka została naprawiona, komunikaty znikną automatycznie lub trzeba wcisnąć (gwiazdkę *) i centrala zapyta (czy skasować pamięć awarii? 1-TAK (wcisnąć 1)
W centrali SATEL Perfecta:
-
Wpisz [KOD UŻYYTKOWNIKA/ADMINISTRATORA] a potem [*].
-
Wybierz opcję 7."AWARIE" lub "STAN SYSTEMU".
-
Sprawdź treść komunikatu (np. „Brak AC”, „Błąd akumulatora”). Jeżeli przy błędzie miga litera P (pamięć) to oznacza że awaria już minęła.
-
Po naprawieniu problemu awaria zostanie skasowana automatycznie lub trzeba wcisnąć (gwiazdkę *) i centrala zapyta (czy skasować pamięć awarii? 1-TAK (wcisnąć 1)
Jak wyciszyć pikanie awarii?
W wielu przypadkach alarm pikania (dźwięk ostrzegawczy) może być uciążliwy, zwłaszcza w nocy.
Na szczęście można go tymczasowo wyłączyć, nie kasując komunikatu o awarii.
Jak wyciszyć pikanie w centrali SATEL Integra:
-
Naciśnij przycisk [#] lub [ESC] – w zależności od wersji manipulatora.
-
Alternatywnie:
kod użytkownika→[*]→ AWARIE → potwierdź komunikat.
(dźwięk zostanie wyciszony do momentu wystąpienia nowej awarii).
Jak wyciszyć pikanie w centrali SATEL Perfecta:
-
Naciśnij [*], a następnie [#] – manipulator przestanie pikać.
-
Można też wejść do menu awarii i potwierdzić komunikaty.
Zapraszamy wszystkich z okolic: . Działamy w powiatach: lwóweckim, lubańskim, jeleniogórskim. Firma Jupiter to 20 lat doświadczenia. Oferujemy montaż serwis i konfigurację systemów monitoringu, systemów alarmowych, dostępu do internetu we własnej sieci internetowej. Sprzedaż i serwis kas fiskalnych ELZAB oraz serwis i sprzedaż sprzętu komputerowego. oraz instalacje elektryczne.

Zapraszamy wszystkich z okolic: . Działamy w powiatach: lwóweckim, lubańskim, jeleniogórskim. Firma Jupiter to 20 lat doświadczenia. Oferujemy 